måndag 17 maj 2010

Var är Göken?


I dag på Norges Nationaldag 17 maj svajar både Norska och Svenska flaggan vackert i vinden. Vi är ju en Nordisk familj så vi firar idag! Tråkigt nog har vi ännu inte hört Göken i år. Det är förvånande för vi brukar få njuta av hans skönsång redan i början av maj månad. Har kollat med folk i länet och det är några få som noterat ” kokoandet” denna speciella vår med väderomslag mellan varmt och kallt.

I går tyckte jag att jag såg honom flyga förbi med sin karateristiska flygstil men det kanske var min längtan som såg i syne. En tokig fundering kom i mitt huvud, han har väl inte fått flygförbud på grund av all aska i luften eller tappat rösten av den. I morgon lär värmen komma enligt SMHI och jag har stora förhoppningar på att få höra en västergök för det är en bästergök!

1 kommentar:

  1. Ko, ko, Göken var i Orsa! Vi hörde den runt sjön där vi fiskade nästan varje dag...Ljuv musik för öronen!

    Han kommer säkert snart till er också.
    Kramar

    SvaraRadera